Jag har haft fullt upp

Jag visste att December skulle bli en hektisk månad och jag hade inte fel! Jag har haft fullt upp, inte minst med att köpa julklappar.

Jag var lite sent ute det här året eftersom jag fick ryggskott och blev säng liggandes en vecka. Nu börjar det äntligen bli bättre men när det var som värst så kunde jag knappt gå på toaletten.

Jag gjorde illa ryggen på gymmet när jag skulle köra marklyft. Jag brukar aldrig göra den övningen eftersom jag är rädd om ryggen men nu har jag börjat köra övningen i alla fall och jag var väldigt försiktig i början men det räcker med att man blir oförsiktig en gång och sen gör man illa ryggen. Jag ska inte köra den övningen i framtiden.

Det är bara onödigt att hålla på med en övning som man riskerar att skada ryggen när man utför den. Visst gör man rätt så blir man inte skadad men varför chansa? Det räcker med att man blir trött och utför rörelsen fel en gång och sen skadar man ryggen. Det låter inte som en god ide.