Mer besökare till bloggen?

Försöker lära mig lite om SEO (sökmotoroptimering) eftersom det kan vara bra när man driver en blogg. Jag vill ha lite mer besökare och då kan det vara bra att lära sig lite knep. Jag har kollat på sokmotoroptimering-tips.se och det finns mycket bra information att hämta på den sidan.

Det viktiga att tänka på är att fundera på vad folk söker på. Man ska försöka sätta en rubrik på blogginlägget som liknar det man tror att folk söker på. Att ha en rubrik som stämmer med det sökordet som man vill ranka högt på är a och o inom sökmotoroptimering.

Sen gäller det naturligtvis att man har med ordet eller sökfrasen i texten också. Gärna flera gånger. Jag hoppas kunna få lite trafik från google om jag lär mig lite mer om sökmotoroptimering. Framför allt så ska man ju ha en bra och intressant blogg som många vill läsa.